به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی به اتفاق سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از روند اجرای پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ بازدید کردند.
محمدی بخش ضمن قدرداني از مديريت ارشد شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران و همچنين فرودگاه بينالمللي مهرآباد براي پذيرش مسئوليت خطیر اجراي بهسازي باند ۲۹ چپ مهرآباد، بر مستندسازي و اطلاعرساني دقيق درباره اقدامات عمراني وکم نظیر انجام شده بر روي اين باند تاکيد کرد.
در جریان این بازدید با حضور کارفرما و مدیر عامل گروه مشارکت و مشاور کارفرما، معاونت فنی مهندسی فرودگاه به محمدی بخش توضیحات کامل درباره نحوه بهسازی باند فرودگاه مهرآباد، ارائه کرد.
محمدی بخش در این بازدید گفت: نکته مهم در ابتدا شناسایی مشکل باند و سپس قبول مسئولیت اجرای چنین پروژه مهمی با همه مسائلش بود که این جسارت نقطه عطف و مهم در اجرای پروژه است که با خرد جمعی و با تدوین برنامه زمانبندی و تلاش شبانهروزی و کار جهادی در حال انجام است و انصافا این پروژه یک اقدام ملی است که باید مستندسازی و به عنوان الگوی یک کار اجرایی با طراز بین المللی و استاندارد با نگاه تخصصی به آن نگاه کرد.
وی در این بازدید با اشاره به اینکه بسیاری از مهندسین و متخصصین عمران کشور در جریان حجم کاری و فناوری های بکار برده شده این پروژه در فرودگاه بین المللی مهرآباد نیستند که چه کار بزرگی در مهرآباد در حال انجام است، پیشنهاد داد: طراحی و اجرای پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ مستندسازی و اطلاعرسانی کامل در این باره انجام شود.
به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد؛ در ادامه امیرمکری از تلاش شبانه روزی همکاران فرودگاه بین المللی مهرآباد در کلیه واحدها و حمایت مسئولین وزارت راه و شهرسازی از این پروژه به ویژه همکاری ایرلاینها و در راس آنها سازمان هواپیمایی کشوری که در این مسیر یکی از بازوان مهم اجرایی در این پروژه بود، قدرداانی کرد و گفت: سازمان هواپیمایی از طرح های اجرایی و کمک به رفع عدم تطابق های باند ۲۹ راست و تبدیل آن به باند اصلی فرودگاه مهرآباد برای شروع اجرای بهسازی باند ۲۹ حمایت و پشتیبانی کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.
به گفته امیرمکری این مهم باعث شد با برنامه ریزی دقیق و نظارت خوب و تقریبا جلسات کنترل پروژه مداوم و مستمر بتوانیم تقریبا مطابق برنامه زمانبندی پیش رفته و در نهایت به بهرهبرداری نهایی از طرح برسانیم.